IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Wednesday, May 25, 2016

Kenapa Perlu Berniaga ?? : Nak berniaga apa?? Kenapa pilih Tupperware ??

Assalammualaikum
saya di kinrara golf resort ini rasa aman dan seronok dengan suasana sini.. OMG ada hutan ciptaan manusia yang sungguh best..

oklah
nak jawab 3 persoalan yang saya lontarkan sendiri


Kenapa Perlu Berniaga ?? : 

 - soalan yang cukup biasa orang tanya.. kenapa perlu niaga?..

tak leh ker makan gaji jer.. kalau saya jawab - "kalau u nak hidup biasa dan macam itu sampai tua.. makan gaji la".. makan gaji pun ada jugak yg berjaya.. namun.. apa yang u buat setiap bulan.. malas ke rajin ke.. sama sahaja.. FIXED..

kalau keje swasta.. maybe dapat bonus dan best jugak.. tapi kita kena ikut rutin yang kita kena buat dan ada arahan dari pemenang dana dan duit.. iaitu CEO.. dan kena kita tak nak jadi CEO, walaupun kita menjual nasi lemak.. kita menjadi CEO utk diri kita sendiri..

pengalaman saya memang saya rasa nak berhenti je.. birokrasi dan membodek dan mengampu.. memang jadi depan mata.. dan saya mengenangkan guru ini cita cita mak saya sahaja saya teruskan.. kalau tak saya dah quik dan saya stragle utk hidup dan jadi ceo.. saya bukan jenis nak aircord boss.. dan saya buat keje sebab tanggungjawab dan saya LOVE profesyen ini..

so, kena sabar je la yer..


 

Nak berniaga apa?? 

- soalan  yang biasa kita dengar,. mereka buntu nak niaga apa tak tahu.. dan akhirnya amek jalan mudah dengan masuk skim pelaburan mudah dan last last melebur lah duit diorang sebab nak sangat cepat kaya. itulah orang kita.. kekadang nak cepat kaya.. last last memakan diri.. actually.. ada juga keje yang cepat dapat duit dan margin besar.. contoh usahawan hartanah yang untung berjuta juta.. tapi besar juga pelaburan masa dia.. dia jadi kuli batak dulu dulu.. dan kini dia berjaya.. kita terus cakap " mak bapak punya company".. dan saya yakin.. setiap legasi keluarga memang akan menurunkan tahta kekayaan mereka pada generasi baru.. dan orang yang keje ada pangkat.. contoh pengarah.. timbalan pengarah.. akan wariskan sejarah dan bangga sahaja.. anak mereka terpaksa stragle balik nak dapat pangkat macam dia..  kalau meniaga .. legasi itu bersambung..

soalan nak niaga apa tu..  sepatutnya orang tu buat apa yang dia pakar dan dia nampak ia menyelesaikan masalah orang.. kalau dia x selesaikan masalah.. niaga tu tak ada demand.. kalau niaga niaga saja saja.. sah sah x ada pelanggan dan hanya mengharap ihsan orang je.


saya niaga Tupperware sebab saya keje part time dan keje nie lepas waktu ngajar dan keje.. tengah malam je.. sebab pagi dan petang kerje.. jadi saya sorang sorang bertungkus lumus untuk membina rangkaian niaga saya.. saya tak nak sorang sorang berjaya..


bile kita tolong orang berjaya.. sah sah.. orang akan tolong kita double berjaya..


 

Kenapa pilih Tupperware ??

- rasa nak menangis bile menjawab soalan ini.. sebab saya lambat tahu tentang MLM ini dan biasa jugak tengok kawan sekolah bawak mangkuk dan bekas warna warni.. orang panggil taperwer.. itulah ejaannyer.. semua di panggilnya tupperware..

 

saya pilih sebab pertama adalah

- tak yah nak promote susah sangat sebab jenama dah dikenali

- memang sebab agak mahal. sebab tu kita jadi berhatian.. insyallah

- saya yakin, tupperware syarikat yang kukuh dan tak pernah lewat dpt gaji.. sebab itulah kita tengok bisness ini ramai jugak orang cina.. kat situ kita kena kembalikan orang kesana..

- sebab lain.. adalah saya nak DUIT !!.. dah terbukti pernah sampai RM535k dan komisen saya tu sampai boleh ....

 

oklah u olz.. ngantok gile nie..

 

saya nak paste cerita dulu dulu

 



 


 

No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH