IKLAN

IKLAN TEXT

sudikan click untuk kekayaan saya

Team Power

Team Power
Team Power Tupperware
TUPPERWARE TEAM POWER

Jom sertai TEAM POWER untuk JANA PENDAPATAN dengan Business Tupperware. Buat Duit Tanpa Modal. Salah satu cara Bisnes Internet Paling Mudah Saya sedia membantu from zero to hero !! Call & Whats app 012-3993947 (Syamputra Razali) FB : Syamputra Razali Pakcik Tupperware Tupperware Malaysia; Syamputra Razali Tupperware; 2024; Nano Nature Water Filtration System; Tupperware Malaysia Katalog; Tupperware Catalogue;Tupperware Malaysia; Tupperware Katalog 2024

Sunday, March 6, 2016

Kehidupan dan rutin seorang penjual Tupperware

Assalam..
Pagi pagi ini saya nak share pengalaman saya dan jugak pengalaman orang..

Ini saya sedang ada perhimpunan pelajar dan saya amek masa nak berblog kat sini.

Saya start ngan tips dari sophia boo.💟 saya suke cara sophia buat training..
Inilah buah fikirnya..

=========================
Tips "Leadership"

Hari ini saya ingin berkongsi tips leadership melalui pengalaman dan pemerhatian saya selama 20 tahun berkerja dengan syarikat-syarikat dari peringkat enterprise sehingga ke peringkat multi-national atau syarikat antarabangsa. Tips ini boleh di guna oleh sesiapa yang mengetuai sekumpulan ahli di organisasi anda. 

Sebagai seorang Leader (Ketua), anda tentu mempunyai sekumpulan ahli yang di jaga oleh anda. Ahli-ahli dalam kumpulan anda mempunyai pelbagai jenis orang. Contoh, orang yang rajin, orang yang cerdik, orang yang hebat, orang yang malas, orang yang pendiam, orang yang pemalu, orang yang pandai cakap tetapi tak pandai buat, orang yang pandai buat tapi pendiam, orang yang cakap tak serupa bikin dan banyak lagi.

Tips yang saya ingin kongsikan hari ini adalah tips berkenaan dengan orang yang rajin, cerdik dan hebat dalam kumpulan anda. Sudah tentu kita sebagai seorang Leader, kita pasti fokus pada orang yang rajin, cerdik dan hebat sebab mereka memberi manfaat pada kumpulan dan organisasi kita kerana mereka ini lah yang menjayakan kita. Sudah tentu kita dapat mengenali siapa mereka yang rajin, cerdik dan hebat dengan senang melalui kejayaan yang mereka pernah bawa pada kumpulan kita dan juga idea-idea yang mereka kongsi membawa keputusan yang memanfaatkan organisasi kita. 

Jikalau sesuatu hari, ahli-ahli ini, tiba-tiba berubah dan keputusan mereka merosot, motivasi dan semangat mereka pun hilang. Tahu kah anda mengapa? Jawapan saya melalui pengalaman 20 tahun saya adalah "Leader". Ahli-ahli ini berubah disebabkan "Leader" mereka. Jika Leader berubah, ahli juga akan berubah. Leader merupakan seorang model pada ahli-ahli mereka. Ahli-ahli akan respond mengikut aksi dan perangai seseorang Leader. Jika anda seorang Leader, tepuk dada tanya selera. Adakah anda seorang Leader yang menunjuk perangai positif dan menggunakan kata-kata yang positif dengan ahli anda? Dan tips yang paling penting di sini bukan sahaja positif, tips yang saya ingin tekankan disini adalah POSITIF SECARA IKHLAS. 

Tips yang saya kongsikan di sini adalah melalui pengalaman saya sendiri.

Sekian, Terima Kasih. 
Sophia Boo

===========================

Ohhh ya..
Semalam saya seronok sangat meraikan diri dengan MAKAN...



Selepas makan tak hingat.. Memang kekenyanganlah jawabnyer.

Sebenarnya, saya celebrate kejayaan beli rumah sehingga 2 bijik rumah. Saya seronok teramat sangat dan bersyukur dengan duit komisen tupperware dan saya semakin semangat untuk bekerja dan dapat tambah pendapatan sampingan.


Dan semoga loan rumah saya ini lulus dan saya berjaya masuk dan menginap dirumah itu..

Saya sangat teruja nak renovate rumah baru.. Mujur ada tupperware


Ini saya buat promosi utk orang yang daftar ahli. Inilah hadiahnya..
Sangat menarik ya..

Minggu ini jugak saya dah packing kan hadiah utk mereka. Semoga mereka bersemangat waja untuk terus mencupta kejayaan. 

Minggu ini pun nak work out all out nak berjoging agar boleh turun sikit lemak kt perot ini. Azam saya memang tinggi. 110kg menjadi sasaran.

Oklah yer. Saya sambung lagi lepas ini..

Sempat jumpa 5 star director saya : shafida .. Sempena ulang tahun kelahirannya..


Ok u olz
Tq sebab sudi baca..

No comments:

Post a Comment

IKLAN TENGAH